25 Nisan 2017 Salı

MİNA


Korku Öyküleriyle Mina...Melankoli, Black Metal ve kan renginde bir ıstırap...





Tanıtım Bülteninden




"Benim adım Ecel. İnsanlar kısaca bana “Ece” yani “Kadınların başı” dese de aslında bambaşka bir anlam taşıyorum. Varoluşun sınırlarını taşıyorum adımda, doğum kadar doğal bir sürecin parçası olsam da en basitinden bir son var adımın söylenişinde. Her duyulduğunda birkaç gözyaşı bırakırım gözlerde, bir acı olur saplanırım ama en çok da karadüşüngüde yüzerim nefessiz. Her çağda var olmalı Karanlık Sanatlar. Gölgeleri bilinç düzeyine çıkararak karanlık zihinlere musallat oluyorum, bu karanlık sanatlarda varım, karanlığı daha yoğunlaştırır, siyahı daha belirginleştiririm. Yoksa bunu yaratan sizlersiniz, kükürt kokusu sizin nefesinizde. Cehennemim en tatlı alevleri gözlerinizden parlıyor, zehir sizin damarlarınızda dolaşıyor, Diabolus in Musica’ları siz dolduruyorsunuz melodilerinize."





Kitap Hakkında




"GÖĞÜ KARANLIK SANATLAR, YERALTI PSİKANALİZ VE YÜZEYİ TEKİNSİZ MEKAN VE KARAKTERLERLE DOLU ÖYKÜLER


Ülkemizde, aynı türde yayınlanan diğer ürünler içerisinde karanlıkta yükselen, yazarının özgünlüğü, doluluğu ve karanlık bilinciyle hayat verdiği, iç içe geçmiş öykülerden oluşan bu kitabı; yalnızca gotik korku olarak görmemek gerektiğini ve tüm okuyucuların okuması gerektiğini düşünüyorum. Zira, "korkutmak" gibi sınırlı ve tek bir amaçtan çok çok uzakta olan öykülerde "Mina" ile birlikte çıkacağınız yolculukta yaşam, ölüm, bilinçdışı, aşk ve varoluş gibi konularda psikanalitik ve felsefi alt metinlerle örülü düşsel ortamlarda karanlık sizi kucaklayacak. Mekanların, zihinde yaratılabilecek bir tablo kadar görsel güçlülüğü, karakterlerin derinliği ve tekinsizliği, öykülere eşlik eden müziğin karanlık atmosferi, dilin şiirselliği ve düşsel ortamların gücü de kitabın kalitesini yükselten yönleri."



İncelemeler


"Zeynep Çolakoğlu’nun kitabı okumak ve anlamak, bazı ezberlerin bozulmasını ve pek çeşitli zor sorulara maruz kalmayı göze alanlar için düşünsel hacmi geniş ve sıra dışı bir eser. Kitapta birbirinden bağımsız dokuz öykü var sanki bir inceleme kitabı sunmuş. Bu incelemeler edebi bir metnin psikanalitik duyarlılıkla nasıl okunabileceğini gösterirken, edebiyat ve psikanaliz ilişkisine “ aykırı” bir pencereden bakmayı öğretiyor. Fantastik diyarlar hakkında değil, tam da bildiğimiz “karanlık dünya” hakkında felsefe yapmaya çalışan, kavramdan kavrama koşan öyküler serisi"

Nezihe Altuğ

Kurşun Kalem Edebiyat Dergisi Sayı 43




Satış Noktaları




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder