23 Eylül 2022 Cuma

Korkuyu Bekleyenler Okur Yorumları

 




"Neden kayıplarımızı çok sonraları fark ediyorduk ki? Hayatımızdaki nesnelerin, insanların kaybolduklarını,bizi bıraktıklarını ya da bizim onları uzaklaştırdığımızı görmemizin bu kadar zor olması bir savunma mekanizması mıydı?"

Tam benlik dediğim bir kitap okudum inanılmaz mutluyum. Tek kelimeyle müthişti...
İki yazar, tek ses, sekiz öykü...
Tek ses ifadesi gerçekten çok doğru çünkü asla iki yazarın kaleme aldığı anlaşılmıyor.
Bu tür kitaplar okumaya alışkınım ama gene de ürpertiyle başladım kitaba. Korkuya kendimi hazırladım sanırım. Korkmaktan ziyade ürperdim. Hemde kitabın başından sonuna kadar. Bence ürpermek korkmaktan daha derin bir his...

Sekiz öyküden oluşan eserde, kitaplarında güzel kadın karakterlerini öldürmesiyle yargılanan yazarı, karakterini kaybeden onu delirircesine arayan bulamayan ve bunalıma giren aklı karmaşık olan başka bir yazarı, Aeternum Oteli'nde karanlıkla, korkuyla, düşünceleriyle savaşan bir adamı, genç bir arkadaş grubunun bir türlü gelmek bilmeyen Fatihleri beklerken yaşadığı ürkütücü olayları, katıldığı bir düğünde çekilen fotoğraflarda gördüğü ayrıntıları araştırırken korkunç olaylar yaşayan Mustafa'yı, Son'a altı kala geriden sayarak Dünyanın sonuna tanıklık edeceğiniz karanlık, sessizlik, kuşku, korku ve gerçekle düşün çatıştığı akılları bulandıran olaylara ürpererek şahit olacaksınız.
Bu tür kitapları sevenler kaçırmasın şiddetle tavsiye ederim 👍

Herkese mutlu günler dilerim.

@bilgiyayinevi
@okumakicinkitaphalleri
.

#korkuyubekleyenler #bookstagram #okudumbitti #roman #korku #gerilim #kitap #kitapönerisi #kitaptavsiyesi #fyp #booklover #book


*




✧ Hakan Balcı ✧ Zeynep Çolakoğlu ✧
🌠
"İçinde yaşadığımız zamanı sadece bu andan ibaret sanan bir türüz biz. Öncesinin ve sonrasının olabileceğinden bihaber, akıl edebilmekten bile aciziz. Bizden önce sıkıntılarımızı yaşayanlar oldu, bizden sonra da olacak. Oysa biz farkında değiliz; en büyük dertleri biz yaşıyoruz, en büyük ihanetlerle biz karşılaşıyoruz. İnandığımız insanlar bir tek bizi kandırıyor. Sadece bizim güvendiğimiz dağlara kar yağıyor. Sadece biz hastalanıyoruz, sadece biz kaza geçirip yatağa mahkum kalıyoruz. Bizden öncesi olmadı bizden başkası ise umrumuzda değil."
.
GERÇEK, KURGUDAN DAHA TUHAFTIR
.
Herkese Merhaba 🙋🏻‍♀️

✨ Bugün sizlere #öykü türünde okuduğum ve ilk defa beni bu denli etkileyen bir öykü kitabı bırakıyorum.. Kitabın ilk sayfalarında biraz affaladım, sonrası ise aktı gitti. Özellikle kitabın son 15 sayfası.. Ben şok 😲 Nasıl yani dedim ve öylece kalakaldım..
Kitap iki yazarın kaleminden derlenmiş olması ve her iki kalemin de bu kadar iç içe geçmiş ve birbirine uyumlu olması takdire şayan. Bir diğer güzel nokta ise, kitabın Edgar Allan Poe'nun "Yazının Felsefesi" adlı kitabı örnek alınarak Poe'nun 'tek etki kuramıyla' kurgulanmış bir eser olması.
.
✨Kitapta benim hoşuma giden bir diğer unsur da, her iki yazarın da öyküleri kendi isimlerini kullanarak yazmış olması. İlerleyen sayfalarda farklı karakterler de dahil oluyor tâbi.. Özellikle 'Fatihler' bölümleri aşırı iyidi..🤯
Kim bu Fatihler? 🤫 Orası da kitapta tâbi 😊
.
✨ Karanlık sadece kendi varlığına saygısı olan bir yaratık mı? Kâbuslar ve öldürme isteğini kim kamçılıyor? Düş ile evrenin kardeş olduğu bu öykülerde çağrışımların, kimi zaman çok sessiz dokunuşlarına, kimi zaman da gürültüyle akan ürpertisine tanıklık edeceksiniz. Karanlık, sessizlik, kuşku üçgeninde yaratılan boşluklarla, ölümün kime yakıştığını düşünürken bulacaksınız kendinizi.
"Çünkü güzel kadın her zaman güzeldir. Ölürken bile."
👇
Gerçekle düşün çatıştığı, bilinmeyene yolculuk etmek isteyenlere ve özellikle bu tür kitapları okumayı sevenlere tavsiyemdir.💯
.
.


*







📌Yatağımda gözlerimi açıyorum. Otopsi masasında. Cehennemimin ortasında. Yarın başka bir yerde aynı arayışı yapmak üzere. Umudun kırıntısının bile bulunmadığı, hayatımdan geriye kırıntıların kaldığı dünyada.

🧚‍♂️ Selamlar

🧚‍♂️ Bir kitap iki yazar sekiz öykü. @bilgiyayinevi ait #hakanbalci #zeynepçolakoğlu #korkuyubekleyenler kitabını #okudumbitti.

🧚‍♂️ Ara sıra farklı tarz kitaplar okumak hoşuma gidiyor. Bu kitap benim beyin devrelerimi yakan ve beni düşündüren kitapları severim.
🧚‍♀️ Korku nedir? Karanlık nedir? Boşluk nedir? Aslında bu bizim beynimizin içi midir? Bilinçaltımız mıdır yoksa? İşte okuyup siz karar verin
🧚‍♂️ Hazzımız paramparça, kaygımız ise içimizden konuşan bir varlık olarak bizi inşa ettiğimiz gerçeklikle uyutuyor.

🧚‍♂️ Karanlık beni ele geçirmeden kim olduğumu, varoluş amacımı bulmalıydım.
🧚‍♀️ Kendimi bir düşte öldürdüm
Nasıl mı? Zehirleyerek. Sui Caedere'yi bekledim ilk sürekli ona ulaşmaya çalıştım.
🧚‍♀️ Düşler beni olmadık anlara, anılara, hayallere sürüklese de ben hep buradayim.Uyanıyor lanet ediyorum her nefesime.

🧚‍♂️ Bu aralar hep böyle şeyler görüyorum. Hiç bilmediğim yerler, tanımadığım insanlar. Bazen geçmişten, bazen bugünden. Rahat huzur vermiyorlar bana.

🧚‍♂️ Ne zaman o çürümüşlük kokan şarkı çalsa yanındaydım, ölüm anına tanık oluyor ve tüm sızıyı iliklerime kadar hissediyordum.
🧚‍♀️ Bazıları yaşamayı, bazıları da ölmeyi beceremezdi işte. Bu çocuk ikisini de beceremiyordu (bu ben)


*





.
.
Keyifli Akşamlar...
.
.
Arada bir gölgeler görür gibi oluyordum. Sanki karanlığın içinde birileri beni gözetliyordu. Belki bir kediydi, belki başka bir şey. Belki de hiç tanımadığım, daha önce kimsenin karşılaşmadığı, karşılaşsa da anlatacak kadar yaşayamadığı bir karanlıklar yaratığıydı. Gölgelerin arasında avlanıyor, yalanıyor, kendi cinsinden yaratıklarla kendi dilinde sohbet ediyordu.

Karanlık beni ele geçirmeden kim olduğumu, varoluş amacımı bulmalıydım.
.
.
İki yazarın bir kitapta buluştuğu, sekiz tekinsiz hikayelerden oluşan bir kitap Korkuyu Bekleyenler

Okurken karanlığın kulağınıza usulca fısıldadığı hikayeler hepsi de.

Korku, gizem, ölüm ve yaşamın seslerine kulak verin.
Türü sevenler, mutlaka okuyun.
.
.
📚
.
.
📚
.
.
📚
.
.

*





📚 Selammm..

Uzun zamandır hiç bu kadar güzel ve ilginç bir öykü kitabı okumamıştım. Hemde korku türünde.. Gerçekten etkilendim. Anlatımı çok başarılı buldum. İki yazar olmasına rağmen bir kopukluk yoktu. Öyküler birbirini tamamlamış. Bu tür okumak isteyenlere kesinlikle tavsiye ederim.

Bir kadın ve bir erkek iki yazarın kaleminden çıkan korkuyu okuyucuya hissettiren, akılda kalıcı, karanlık ve ürpertici sekiz öyküden oluşuyor kitap.. Önce hemen korkup devam edemeyeceğimi düşündüm ama öyle olmadı. Aksine merak uyandırdı birbiri ardına yazılan bu tuhaf öyküler.. Kadınların ve erkeklerin korkuyu hissediş, yaşayış hali, bakış açıları oldukça farklı.. Ama birbirini tamamlayan bu iki kalem, tek yürek olmuş adeta. Yaşanan hayatlar, hayali kurulan yaşamlar, birbiri ardına gizlenmiş karanlıklar.. Bazı öyküler de bu gerçek dedim. Bazılarında ise kurgu.. Ama değişmeyen tek şey ürpertici bir havası olduğu gerçeği.. Satır aralarına saklanmış bir gizem vardı. Bunu okuyucuya hissettirmek büyük başarı..

Bu tür kitapları daha çok okumak isterim. Umarım iki yazarın daha çok kitabını görürüz. Neler yazabileceklerini merak ediyorum..


*




Gündelik hayatın sıradan hırsları, var olma çabası ya da iktidar arzusu ne kadar da kolay patlamalara sebep olup şiddet yaratabiliyor.
#korkuyubekleyenler gerçekle düşün çatıştığı, bilinmeyene yolculuk.
#ölüm en çok kime yakışır?
İki yazar, tek ses, sekiz #öykü
Ecel eril iktidar mı? Budist rahip bile savaşçı ruha dönebilir mi?
Yanıt veriyorum,
Bence evet.
#okuyun sizin yanıtlarınızı da duyalım, fikrinizi alalım.

*





Korkuyu Bekleyenler || Hakan Balcı - Zeynep Çolakoğlu ~ 139 s.

Düş ve gerçek arasında sıkışan bir korku edebiyatı düşünün, karanlığın ve sessizliğin içinde kaybolurken ölüm ve yaşamı sorgulatan bilinmeyene uzayan bir yolculuk...

Biri kadın biri erkek olan iki yazarın oluşturduğu sekiz öykülük tek ses...

İki yazarla birbirini her anlamda tamamlamış, korkuyu, gizemi, karanlığı hissettiren inanılmaz etkileyici öyküler okudum.
Benim favori öykülerim, ‘Korku Edebiyatında Ölümün Güzel Kadınlara Yakışması’ , ‘ Dünyanın Sonuna Davet’ ve ‘ Fatihler’ oldu.
Bu türü sevenler için harika bir deneyim olacaktır, tavsiyemdir.

“Akıl yürütmeler gündelik hayata kadar taşarak o çok sıkılıp durduğunuz rutinin aslında çok da kötü olmadığını söyletir içinizden. Rutine dönmek için yalvarırken bile bulabilirsiniz kendinizi ama artık çok geçtir, statik denge bozulmuş, her şey kaos içinde hareket etmeye başlamıştır.”

“Bedenime çoktan sızmış ölüm, damarlarımda ağır ağır dolaşarak sonumu yazmaya başladı bile. Boynumun etrafında dolaşıp duran demonun tırnak izleri dışarıdan belliydi artık. Başımı dik tutamıyordum. Gözlerim topraktan ayrılmadığı için, zihnim de oraya ait olduğunu kabullendi. Hayallerime üflenen o kara duman konuşmalarımı çarpıklaştırdı.”

“Ürküyorum. Fakat duramam, durmak için doğru zaman değil. İlerlemem, hedefime ulaşmam lazım. Onun gene orada olup olmadığını bilmem lazım. Beni bekleyip beklemediğini. Kendi ayaklarımla korkumla yüzleşmeye gidiyorum.”



*




#qotd Öykü kitaplarını sever misiniz? Peki ya korku hikayelerini? ☘️

Hakan Balcı ve Zeynep Çolakoğlu, derin bir karanlıkta aralanan kapıdan, içeriyi merak ettiren öyküleri birlikte yazdılar.
Karanlık sadece kendi varlığına saygısı olan bir yaratık mı? Kâbuslar ve öldürme isteğini kim kamçılıyor? Düş ile evrenin kardeş olduğu bu öykülerde çağrışımların, kimi zaman çok sessiz dokunuşlarına, kimi zaman da gürültüyle akan ürpertisine tanıklık edeceksiniz. Karanlık, sessizlik, kuşku üçgeninde yaratılan boşluklarla, ölümün kime yakıştığını düşünürken bulacaksınız kendinizi. Birdenbire gerçeğe dönmek istediğinizde de ecelin yüzü olmayan gölgesinin, gözlerinize baktığını hissedeceksiniz. İçinde yaşanan zamanın gizemli boyutlarını, kilitsiz dev binaların sonu olmayan odalarında dolaşarak fark edeceksiniz.
Gerçekle düşün çatıştığı, bilinmeyene yolculuktur “Korkuyu Bekleyenler.”

🔸”Şarap mi müzikten geliyordu yoksa müzik mi şarabı getiriyordu, bunu bilmiyordum.”
🔸"Bedenime çoktan sızmış ölüm, damarlarımda ağır ağır dolaşarak sonumu yazmaya başladı bile.”

Öykü kitaplarını son zamanlarda okumaya başladım ve gerçekten sevdim. Yazarın yani Zeynep hanımın aslında başka bir eserini merak ediyordum ama kısmet bu kitabı önce okuyabildim. Sekiz öyküden oluşan bu eseri iki yazar beraber kaleme almışlar ve iki farklı zihnin karanlık kurguları bir arada çok iyi buluşmuş. 2022 yılında karanlık kitaplar okumayı düşünüyordum zaten bu kitap ilk kitabım olmuş oldu. Her iki yazarında kalemlerini ve kurgularını sevdim. Öyküler gerçekten akıcı ve ürpertici. Ben akşamları uyumadan önce okuyup kendimi daha da korkuttum sizlere de tavsiye ederim.
Erişkin herkese tavsiye ederim!❤️


*





💬 Gündelik hayatın sıradan hırsları ne kadar da kolay şiddet yaratıp patlamalara sebebiyet verebiliyordu. Şunu kendi diyarında bolca bulunan metan gazı bile yapamazdı.

💬 Bazıları yaşamayı, bazıları da ölmeyi beceremezdi.

💬 Neden kayıplarımızı çok sonradan fark ediyorduk ki? Hayatımızdaki nesnelerin, insanların kaybolduklarını, bizi bıraktıklarını ya da bizim onları uzaklaştırdığımızı görmemizin bu kadar zor olması bir savunma mekanizması mıydı?

💬 Gerçek, kurgudan daha tuhaftır.

Bir kitap, iki yazar.
Korku edebiyatı.
Yazarlardan biri kadın biri erkek.
Şimdi diyeceksiniz cinsiyeti neden söylüyorsun diye ama ben bu cinsiyet farkının korku edebiyatına yansımasını okumayı çok sevdim. İki farklı cinsiyetteki insan nasıl kaleme almış, bunu okumak başka bir deneyimdi. Korku türünü hem kadın gözü ile hem erkek gözü ile tek kitapta okumak çok güzeldi. ✔️

Kitapta sekiz adet öykü var.
Her öyküdeki karanlığı, gizemi sanki yanı başınızda gibi hissetmek biraz ürpertmiyor değil 😵‍💫

Fatihler, Dünyanın Sonuna Davet, Korku Edebiyatında Ölümün Güzel Kadınlara Yakışması öykülerini çok çok sevdim.

Korkuyu beklemeyeceksiniz, okurken ensenizde hissedeceksiniz 😎


*







.
.
🍂 Ürküyorum. Fakat duramam, durmak için doğru zaman değil. İlerlemem, hedefime ulaşmam lazım. Onun gene orada olup olmadığını bilmem lazım. Beni bekleyip beklemediğini. Kendi ayaklarımla korkumla yüzleşmeye gidiyorum.
.
.
🍂Gerçekle düşün çatıştığı, bilinmeyene yolculuktur "KORKUYU BEKLEYENLER" diyor yazarlarımız arka kapak yazısında... İki yazar, tek ses, sekiz öykü... Her bir öyküde düşle gerçek çatışmasını iliklerimize kadar hissediyor, aklımızın karanlık dehlizlerinde bir yolculuğa çıkıyoruz... Ölüm ise daima yanı başımızda.. Bir adım önümüzde, soluğu daima ensemizde... Her bir satır bizi içine çekerken gerçekliğini sorgulayacağımız ruh halinde buluyoruz kendimizi... Ve o bir türlü gelemeyen Fatihler.. Ancak sözümüz söz bekleyeceğiz Fatihleri.. Sahi kim bu Fatihler.....
.
.
🍂 Neyse, dünyanın sonuna sadece altı kala bırakalım Fatihleri ve asıl konumuza odaklanalım ne dersiniz? Son yaklaşırken Hakan'ın Zeynep'e yazdığı mektup ile başlıyor karmaşa.. Her mektup bizi sona bir adım daha yaklaştırıyor. Peki o son adım için cesaretiniz var mı? Eğer var diyorsanız doğru yerdesiniz der hepinize şimdiden keyifli okumalar dilerim ❤️ Kitapla Kalın 📚
.
.

*




“Hayat” bir insanın ulaşmak isteyip ulaşamadığı yerden gelen insanlarla dolu..🍁

Gideli ne kadar olmuştu acaba? Bir hafta mı? Bir ay mı? Bir kaç gün mü? Neden kayıplarımızı çok sonraları fark ediyorduk ki??🍁

Savaşmadan,mücadele etmeden hiçbir şey düzelmez. Bir şeylerin değişmesini istiyorsam elimi taşın altına sokmam şart.🍁
Merhaba #salı
Korku türü sevenler burada mııı?
Kaliteli bir yayınevi İki yazar, tek kitap,sekiz hikaye,o kadar güzel bir uyumla yazılmış ki kesinlikle kopmalar yok bilim kurgu, korku,psikoloji, yer yer kara mizah okuduğum güzel bir eserdi.
1.Celse ve nisyan Hakan ve Zeynep’in mektupları..
korku sevenler mutlaka okumalısınız🙏🌸

*




Gerçekle hayalin,yaşamla ölümün,kadınla erkeğin var olma durumunun anlatıldığı kitapta 8 adet öykü bulunuyor.İki farklı yazarın elinden çıkan bu kitaptaki öykülerde ne gerçek ne hayal ne doğal ne kurgu inanın anlamak bazen mümkün olmuyor.

Kahramanını kaybeden yazar,fotoğrafları sık sık yer değiştiren bir fotoğrafçı ve yazıları yüzünden yargılanan yazar en beğendiğim öykülerdendi.

Sözüm ona modern dünyada yaşarken en donanımlı canlı olan insanın iki cinsinin geldiği noktadır sanki bu öykü kitabı.Yaşadığımız çağda birbirini her yönden tamamlayabilecek olan kadın ve erkeğin hangisi daha güçlü hangisi daha zeki hangisi daha uygar hangisi gibi çatışmaların arasında kaldığını görüyoruz ne yazık ki!



*



Üyemiz Zeynep Çolakoğlu (@eliz_cooper) ve Hakan Balcı (@h_balci_)’nın beraber ürettikleri “Korkuyu Bekleyenler” Bilgi Yayınevi (@bilgiyayinevi) etiketiyle raflardaki yerini aldı. Türe emek veren iki yazara, destek olan yayınevine ve “Korkuyu Bekleyenler”e başarılar dileriz. #zeynepcolakoglu #hakanbalci #korkuyubekleyenler #fabisad

*




@bilgiyayinevi
#hakanbalci
#zeynepçolakoğlu
#korkuyubekleyenler
.
.
.
Hakan Balcı ve Zeynep Çolakoğlu..
Onlar yazdıkları hikayeleri ruhlarına yaşayan iki insan. Karakterlerine bağlanan,  bedenleri ve yaşamları onlarla can bulan iki yazar. Artık o kadar çok satırlar ve yaşam karışıyor ki .. O an yazdıkları kitap  içinde mi geçiyor yoksa gerçek yaşamın bir anı mıydı  anlayamıyorlar.
Kelimelerin gücü onların elinde .. Sizi kendi kitaplarına çekip sonuna kadar heyecanla bir  maceraya sürüklüyorlar. 
Bu gizemli yolculuğa mutlaka çıkmalısınız eğer  bu türü seviyorsanız..
.
.
#alıntı
☕İçinde yaşadığımız  zamanı sadece bu andan ibaret sanan bir  türüz  biz. Öncesinin ve sonrasının olabileceğinden  bihaber , akıl edebilmekten  bile aciziz.  Bizden önce sıkıntılıarımızı yaşayanlar oldu, bizden sonra da olacak . Oysa biz farkında değiliz; en büyük dertleri  biz yaşıyoruz,  en büyük ihanetlere biz karşılaşıyoruz.  İnandığımız  insanlar bir tek bizi kandırıyor.  Sadece bizim güvendiğimiz dağlara kar yağıyor. Sadece biz hastalanıyoruz , sadece biz kaza geçirip yatağa mahkum kalıyoruz. Bizden öncesi olmadı, bizden başkası ise umurumuzda değil
.
.
.
.
.
.
.
.
.
#kahvekitapaskiokuyor #bilgiyayınevi #bilgihazinedir #okumaközgürlüktür #okudumokuyun #tavsiyekitap #photooftheday #1kitap1fotograf #reading #korkuhikayeleri

*



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder